به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان آماده پذیرایی از مهمانان نوروزی میباشد.
سیفی رئیس سازمان گفت:استان یزد با 6500 اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از1250 اثر ثبت شده با ارزش تاریخی در مرکز ایران و در مسیر استانهای جنوبی کشور قرار دارد که دارای آب و هوای متنوع و دلپذیر می باشد که در زمینه هنرهای سنتی و صنایع دستی نیز تنوع خاصی از قبیل ( ترمه، سفال، معرق، قالی بافی، حصیر بافی ، زیلو، گیوه و ...) برخوردار است . از سوغات یزد نیز علاوه بر صنایع دستی می توان به شیرینی جات آن مانند باقلوا، قطاب، پشمک و ... اشاره کرد و آنچه در اکثر شهرها دارای معنویت خاصی می باشد، بقاع متبرکه و گلزار شهدا است که در شهر یزد می توان به امامزاده سید جعفر ، امامزاده جعفر، آرامگاه سومین شهید محراب و گلزار شهدا خلد برین اشاره کرد.
وی گفت:هر ساله استان یزد به جهت دارا بودن قابلیت های تاریخی و جاذبه های طبیعی و اکوتوریستی پذیرای مسافران و گردشگران داخلی و خارجی زیادی است وی با بیان اینکه هدف سازمان در جهت ارائه خدمات مناسب تر به گردشگران و مسافران نوروزی است، تصریح کرد: ارائه اقلام تبلیغاتی ، بروشورهای جاذبه های تاریخی و گردشگری ، نقشه راهنمای گردشگری ، انواع پوستر، کارت پستال، بر پایی نمایشگاه های صنایع دستی از جمله برنامه های نوروز امسال است.
وی در پایان گفت: تعداد تاسیسات گردشگری استان نیز شامل : 40 هتل با2621 تخت ، 10 واحد مهمانپذیربا404تخت ، 4 پانسیون ، یک خانه گردشگری روستایی در خرانق از توابع شهرستان اردکان ، 49 واحد پذیرایی بین راهی و 16 رستوران سنتی و ییلاقی می باشد .
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا